Sytuacja, w której po naciśnięciu przycisków regulacji fotela słychać pracę silnika, ale fotel nie zmienia położenia, wskazuje na problem mechaniczny w samym mechanizmie regulacji. Najczęściej winne są zatarte lub uszkodzone przekładnie, zerwane linki napędowe, pęknięte plastikowe tryby lub zablokowane prowadnice. Silnik elektryczny działa, ale nie jest w stanie przenieść ruchu na mechanizm przesuwający siedzisko, oparcie lub zagłówek. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy pod fotelem nie utknął jakiś przedmiot – moneta, butelka, długopis lub inny drobiazg mogą skutecznie zablokować ruch mechanizmu. Jeśli nic nie blokuje fotela, konieczny jest demontaż siedziska i inspekcja przekładni oraz linek napędowych. W wielu przypadkach wystarczy wyczyścić i nasmarować mechanizm, by przywrócić prawidłowe działanie. Jeśli doszło do uszkodzenia trybów lub linek, konieczna będzie ich wymiana – części te są dostępne jako zamienniki lub można je pozyskać z używanych foteli. Warto sprawdzić również stan śrub mocujących mechanizm do ramy fotela – poluzowane śruby mogą powodować ślizganie się przekładni. W niektórych modelach aut winny bywa moduł sterujący fotela – jeśli silnik działa tylko w jednym kierunku lub przerywa pracę, może być konieczna jego wymiana lub naprawa. Naprawę najlepiej powierzyć doświadczonemu tapicerowi lub elektrykowi samochodowemu, by uniknąć uszkodzenia poduszek powietrznych lub innych elementów bezpieczeństwa.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Co zrobić, gdy przyciski do foteli nie działają, ale słychać silnik?