Samoczynne resetowanie się tempomatu to problem, który może znacząco obniżyć komfort oraz bezpieczeństwo jazdy – zwłaszcza na dłuższych trasach i autostradach. Przyczyn tego zjawiska jest kilka i obejmują one zarówno usterki elektroniki, jak i czynniki zewnętrzne. Najczęstszy powód to zakłócenia w komunikacji na linii sterownik tempomatu – komputer główny auta, wywołane np. chwilowym spadkiem napięcia, problemami z masą lub uszkodzonym przewodem instalacji CAN. Częstą przyczyną są także błędy czujników prędkości obrotowej kół, uszkodzenia czujnika przyspieszenia hamowania (brake light switch), chwilowe błędy abs/esp lub nieprawidłowe zaciśnięcie pedału sprzęgła (w pojazdach manualnych). W nowych autach mogą wystąpić problemy po aktualizacji oprogramowania – tempomat resetuje ustawienia przy każdorazowym zatrzymaniu, zmianie trybu jazdy lub w odpowiedzi na komunikaty diagnostyczne. Zdarza się, że system wyłącza się podczas deszczu lub silnych wibracji zawieszenia, bo wykrywa potencjalne zagrożenie utraty przyczepności. Rozwiązanie problemu wymaga diagnostyki komputerowej: odczytanie błędów sterownika, kontrola czujników, sprawdzenie instalacji oraz ewentualna aktualizacja softu. Przy prostych usterkach warto zacząć od przeglądu wiązek elektrycznych i bezpieczników, kontrolować stan pedałów oraz starannie czyścić czujniki. W autach z tempomatem adaptacyjnym konieczna bywa kalibracja czujników odległości i radaru. Istotne jest też, by korzystać z tempomatu wyłącznie w warunkach zalecanych przez producenta – na gładkich, suchych nawierzchniach oraz po sprawdzeniu stanu technicznego pojazdu.