Montaż foteli kubełkowych w samochodzie wyposażonym w system SRS (poduszki powietrzne, napinacze) często generuje problemy z sygnalizacją błędów – zwykle komputer SRS wykrywa brak maty rozpoznającej obecność pasażera, czujnika napinacza pasa lub bocznych poduszek zamontowanych w oryginalnych fotelach. Co robić w takiej sytuacji? Po pierwsze, nie należy ignorować włączonej kontrolki SRS – system nie będzie działał poprawnie podczas kolizji, a inne poduszki powietrzne mogą nie zadziałać nawet w razie groźnego wypadku. Najlepszą praktyką jest zastosowanie homologowanych emulatorów lub rezystorów, które „udają” obecność fabrycznych czujników i pozwalają komputerowi SRS „uwierzyć”, że wszystkie elementy systemu są sprawne. Moduły takie montowane są w miejsce układów, które oryginalnie znajdowały się w seryjnym fotelu i zgodnie z zaleceniami producentów siedzeń nie powinny ingerować w działanie pozostałych poduszek. Drugą opcją jest zachowanie mat czujnikowych i poduszek bocznych – ich prawidłowy montaż w kubełkowych fotelach wymaga doświadczenia i przełożenia wszystkich czujników oraz zabezpieczenia przewodów. Po zakończonej instalacji należy usunąć błędy komputerowe (kasowanie DTC), wykonać test działania systemu przez autoryzowany serwis SRS oraz odczytać stan maty i napinaczy przez interfejs diagnostyczny. Warto mieć świadomość, że w niektórych krajach jazda bez sprawnego, niezaemulowanego systemu SRS może być powodem odmowy przeglądu okresowego lub problemów z ubezpieczeniem. Montaż powinien być zawsze przeprowadzany zgodnie z przepisami homologacji pojazdu.