Błąd P0101 jest jednym z najczęściej diagnozowanych kodów usterek w pojazdach wyposażonych w system OBD – dotyczy on czujnika masowego przepływu powietrza (MAF). Kod ten oznacza, że odczytane przez czujnik dane nie mieszczą się w spodziewanym zakresie funkcjonalnym dla danego silnika i warunków jazdy. Przyczyną P0101 mogą być: zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika MAF, nieszczelność w układzie dolotowym (fałszywe powietrze za filtrem powietrza), uszkodzenie przewodów sygnałowych, zablokowany lub stary filtr powietrza, a także przepływomierz niezgodny ze specyfikacją silnika. Skutki kodu P0101 to tryb awaryjny silnika, wzrost spalania, falowanie obrotów, spadek mocy oraz zapalona kontrolka „check engine”. Usuwanie polega na diagnozie MAF: jego demontażu i czyszczeniu specjalistycznym sprayem (nie dotykać elementu pomiarowego!), weryfikacji szczelności całego dolotu oraz kontroli stanu filtrów, wiązek i złączy. Po wyeliminowaniu problemu czujnika i usunięciu usterek mechanicznych należy skasować błędy komputerem diagnostycznym oraz przeprowadzić jazdę testową, obserwując, czy kod nie pojawia się ponownie. Jeśli błąd wraca, winny jest często nieoryginalny lub niesprawny MAF, wadliwa mapa adaptacyjna silnika lub poważniejsze ukryte problemy w instalacji dolotowej. Systematyczne przeglądy oraz stosowanie oryginalnych części eksploatacyjnych są klucz do trwałego pozbycia się P0101 i zachowania poprawnej pracy silnika.