Układ ogrzewania wnętrza pojazdu jest w pełni uzależniony od sygnałów przesyłanych przez szereg różnych czujników temperatury. Najważniejsze z nich to czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS), czujnik temperatury powietrza wlotowego do kabiny oraz czujniki temperatury w kanałach nawiewów. Czujnik CTS przekazuje sygnał do sterownika klimatyzacji i ECU, który na tej podstawie decyduje o momencie włączenia wentylatora nagrzewnicy oraz steruje przepływem płynu do wymiennika ciepła. Sprawny czujnik zapewnia szybkie i efektywne nagrzewanie kabiny nawet przy zimnym starcie – w przypadku awarii ogrzewanie działa słabo, z opóźnieniem lub wcale. Czujniki kabinowe monitorują temperaturę wewnątrz pojazdu i zarządzają zaworami mieszającymi ciepłe i zimne powietrze; układ automatycznie dostosowuje intensywność nadmuchu, by osiągnąć zadaną temperaturę (climatronic). Najnowsze pojazdy użytkowe i luksusowe mają też czujniki temperatury słońca/światła oraz wilgotności, co pozwala minimalizować parowanie szyb i optymalizować sposób ogrzewania dla każdej strefy osobno. Uszkodzenie któregokolwiek z tych czujników może prowadzić do przeciążenia nagrzewnicy, niskiej skuteczności osuszania szyb, braku reakcji na regulację czy przechodzenia układu w tryb awaryjny (np. wentylatory tylko na max). W przypadku niskich temperatur zewnętrznych niesprawny czujnik objawia się długim czasem oczekiwania na ciepło, nieprawidłowym rozpoznawaniem temperatury zadanej oraz ograniczeniem funkcji automatycznych. Odpowiednia diagnostyka i wymiana zużytych czujników to podstawa do prawidłowego działania układu ogrzewania i utrzymania komfortu termicznego wnętrza pojazdu przez cały sezon.