AdBlue nie ma bezpośredniego wpływu na pracę układu chłodzenia silnika, ponieważ jest stosowany wyłącznie w układzie wydechowym do redukcji tlenków azotu. Nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika ani nie oddziałuje na płyn chłodniczy, termostat czy pompę wody. Jednak pośrednio, sprawny system SCR z AdBlue może wpływać na ogólne warunki pracy silnika – prawidłowa redukcja NOx pozwala na bardziej efektywne spalanie, co może ograniczać powstawanie nadmiernych temperatur w komorze spalania. W przypadku awarii systemu AdBlue lub SCR, komputer pokładowy może zmienić strategię pracy silnika, np. ograniczyć moc lub zmienić parametry wtrysku paliwa, by chronić układ wydechowy – takie działania mogą mieć minimalny wpływ na obciążenie układu chłodzenia, ale nie są bezpośrednio związane z obecnością AdBlue. W praktyce, układ chłodzenia i system AdBlue są od siebie niezależne – każdy pracuje w swoim zakresie i nie oddziałuje na siebie w codziennej eksploatacji. Problemy z temperaturą silnika należy diagnozować w obrębie układu chłodzenia, a nie systemu AdBlue.