AdBlue, jako wodny roztwór mocznika, nie jest substancją palną i nie bierze bezpośredniego udziału w procesie spalania paliwa w silniku. Jego zadaniem jest neutralizacja tlenków azotu w układzie wydechowym poprzez reakcję chemiczną zachodzącą w katalizatorze SCR. W prawidłowo działającym systemie AdBlue nie powoduje dymienia z wydechu – spaliny są czystsze, a emisja NOx zredukowana do minimum. Jednak w przypadku awarii układu SCR, nieprawidłowego dawkowania AdBlue, uszkodzenia wtryskiwacza lub stosowania zanieczyszczonego płynu mogą pojawić się nietypowe objawy. Najczęściej jest to biały dym wydobywający się z wydechu, który wynika z nadmiaru AdBlue dostającego się do gorącego układu wydechowego i odparowania wody oraz rozkładu mocznika. Biały dym może być także efektem krystalizacji AdBlue na końcówce wydechu, szczególnie w niskich temperaturach lub przy krótkich trasach, gdy katalizator nie osiąga optymalnej temperatury pracy. Rzadziej, przy poważnych awariach układu dozowania, może dojść do wycieku płynu i jego spalania w układzie wydechowym, co również skutkuje białym lub szarym dymem. W przypadku pojawienia się dymienia po uzupełnieniu AdBlue należy jak najszybciej udać się do serwisu na diagnostykę – ignorowanie problemu może prowadzić do uszkodzenia katalizatora, czujników NOx i poważnych kosztów naprawy.