AdBlue jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym nowoczesnym silnikom Diesla spełnianie rygorystycznych norm emisji spalin, zwłaszcza w zakresie tlenków azotu (NOx). Podczas obowiązkowych badań technicznych pojazdów, czystość spalin jest jednym z najważniejszych parametrów ocenianych przez diagnostów. Sprawny system SCR z odpowiednią ilością AdBlue skutecznie redukuje NOx do poziomu wymaganego przez normy Euro 5/6, co przekłada się na pozytywny wynik badania. Brak AdBlue, niska jakość płynu lub awaria układu SCR powodują gwałtowny wzrost emisji NOx, a komputer pokładowy może przełączyć silnik w tryb awaryjny, ograniczyć moc lub nawet zablokować możliwość uruchomienia pojazdu. Diagnosta podczas badania sprawdza obecność błędów systemu, kontrolki ostrzegawcze oraz – w niektórych przypadkach – wykonuje pomiar emisji NOx. Jeśli system AdBlue nie działa prawidłowo, pojazd nie przejdzie badania technicznego, a kierowca zostanie zobowiązany do usunięcia usterki i ponownego przeglądu. Regularne uzupełnianie AdBlue, stosowanie płynu wysokiej jakości i szybka reakcja na komunikaty o błędach są więc niezbędne, by zapewnić czystość spalin i uniknąć problemów podczas badań technicznych.