AdBlue, czyli wodny roztwór mocznika o stężeniu 32,5%, jest stosunkowo trwałym płynem eksploatacyjnym, ale jego właściwości mogą ulec pogorszeniu w wyniku długotrwałego postoju pojazdu. W normalnych warunkach AdBlue zachowuje swoje parametry przez 12–18 miesięcy od daty produkcji, pod warunkiem przechowywania w temperaturze od -11°C do +30°C, w szczelnie zamkniętym zbiorniku i bez dostępu światła słonecznego. Po kilku miesiącach postoju samochodu AdBlue nie wymaga wymiany, o ile nie doszło do jego zanieczyszczenia, rozwarstwienia lub nadmiernego odparowania wody. Największym zagrożeniem dla jakości AdBlue jest wysoka temperatura, która przyspiesza rozkład mocznika, oraz zanieczyszczenia, które mogą przedostać się do zbiornika przez nieszczelności lub podczas nieprawidłowego uzupełniania płynu. Objawami utraty właściwości AdBlue są komunikaty o błędach systemu SCR, wzrost zużycia płynu, nieprawidłowa praca układu redukcji NOx lub charakterystyczny zapach amoniaku. W przypadku podejrzenia, że AdBlue uległo degradacji (np. auto stało kilka miesięcy w upale lub na mrozie), zaleca się opróżnienie zbiornika i napełnienie go świeżym płynem. Regularna kontrola poziomu i jakości AdBlue pozwala uniknąć kosztownych napraw i problemów z systemem SCR.