AdBlue, jako wodny roztwór mocznika stosowany w układach SCR, nie bierze bezpośredniego udziału w procesie spalania paliwa w silniku. Jego zadaniem jest redukcja tlenków azotu w układzie wydechowym, a nie zmiana charakterystyki pracy jednostki napędowej. W praktyce, prawidłowo działający system AdBlue nie powoduje żadnych zmian w dźwięku pracy silnika – zarówno na biegu jałowym, jak i podczas przyspieszania czy jazdy z obciążeniem. Wszelkie odgłosy generowane przez układ SCR, takie jak delikatne kliknięcia wtryskiwacza AdBlue, szum pracy pompy czy podgrzewacza, są praktycznie niesłyszalne dla kierowcy i nie mają wpływu na akustykę silnika. Wyjątkiem są sytuacje awaryjne – jeśli dojdzie do uszkodzenia wtryskiwacza AdBlue, zatkania katalizatora SCR lub powstania nieszczelności w układzie wydechowym, mogą pojawić się nietypowe dźwięki: syczenie, bulgotanie, metaliczne stuki czy nawet głośniejsza praca silnika. Objawem nadmiernego dawkowania AdBlue może być także pojawienie się białego dymu z wydechu, jednak nie wpływa to na dźwięk jednostki napędowej. Podsumowując: AdBlue nie wpływa na dźwięk pracy silnika, a wszelkie zmiany akustyczne są sygnałem awarii układu SCR lub wydechowego i wymagają diagnostyki.