AdBlue to płyn stosowany w układzie SCR, który nie jest bezpośrednio spalany w silniku, lecz wtryskiwany do układu wydechowego w celu redukcji emisji NOx. W teorii samo stosowanie AdBlue nie powinno wpływać na zużycie paliwa, ponieważ nie zmienia parametrów spalania wewnątrz silnika. W praktyce jednak, układ SCR i AdBlue mogą mieć pośredni wpływ na spalanie. Jeśli system działa prawidłowo, różnice są minimalne i nieodczuwalne dla kierowcy – zużycie paliwa pozostaje na poziomie przewidzianym przez producenta. Problemy pojawiają się w przypadku awarii czujników, wtryskiwacza AdBlue, zatkania katalizatora SCR lub błędów w sterowniku – wtedy komputer może przejść w tryb awaryjny, ograniczyć moc silnika, wydłużyć czas regeneracji DPF lub zwiększyć dawkę paliwa, by zabezpieczyć układ wydechowy. W efekcie zużycie paliwa może wzrosnąć nawet o 10–20%. Dodatkowo, niektórzy kierowcy próbują oszukiwać system AdBlue, stosując emulator lub płyny niskiej jakości, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika i wzrostu spalania. Podsumowując: prawidłowo działający system AdBlue nie zwiększa zużycia paliwa, ale wszelkie usterki lub nieprawidłowości w układzie SCR mogą powodować wyraźny wzrost spalania.