System SRS (poduszki powietrzne i napinacze) bazuje na zasilaniu elektrycznym z akumulatora pojazdu, jednak projektowany jest tak, aby w chwili utraty napięcia — np. podczas silnego wypadku, gdy akumulator zostaje uszkodzony lub odłączony — zachował zdolność do zadziałania w kluczowym momencie. W tym celu moduł SRS wyposażony jest w wewnętrzny kondensator – bank energii, który jest stale ładowany z instalacji pojazdu podczas normalnej pracy i gromadzi wystarczająco dużo energii, by w razie katastrofalnego zaniku napięcia wyzwolić detonatory poduszek powietrznych i napinaczy. Standardowo, jeśli napięcie akumulatora zniknie błyskawicznie (np. zgniecienie przewodów, urwanie bieguna), kondensator pozwala na zachowanie prawidłowej pracy systemu przez kilka sekund, wystarczająco długo, by w ułamku sekundy po zderzeniu napędzić proces wybuchu poduszek. Jeśli jednak akumulator jest rozładowany lub nieobecny przed wypadkiem, system nie przeprowadzi poprawnego autotestu przy przekręceniu kluczyka – kontrolka SRS nie zgaśnie, a komputer zapamięta błąd w module. W takich przypadkach, gdy auto zostaje uruchomione na „pożyczkę” (rozruch z przewodów, prostownika), istnieje ryzyko, że kondensator nie zgromadzi właściwego poziomu energii – airbag może nie zadziałać lub pracować nieprawidłowo. Warto dodać, że przewożenie pojazdu bez akumulatora, wymiana baterii czy praca przy systemie SRS wymaga zachowania szczególnej ostrożności – nawet po odłączeniu akumulatora kondensator sterownika SRS pozostaje naładowany przez kilka minut i może spowodować nieoczekiwane wyzwolenie detonatora. Z tego powodu wszelkie prace przy airbagach wymagają odczekania zalecanego przez producenta czasu na rozładowanie kondensatora. Podsumowując: airbag jest zaprojektowany tak, by wybuchnąć nawet przy chwilowej utracie napięcia w trakcie wypadku, ale nie działa bez akumulatora na stałe – w takich warunkach system wykrywa usterkę i nie gwarantuje zadziałania poduszki.