Używanie ogrzewania szyb, zwłaszcza tylnej, istotnie zwiększa pobór prądu w aucie, ale samo w sobie nie powinno prowadzić do rozładowania akumulatora, jeśli układ ładowania działa prawidłowo. Problem pojawia się, gdy ogrzewanie szyb działa zbyt długo, jest włączone przy wyłączonym silniku, lub występuje usterka w instalacji – np. przekaźnik nie rozłącza obwodu po wyłączeniu zapłonu i ogrzewanie pobiera prąd z akumulatora nawet na postoju. W zimie, przy krótkich trasach, częstych rozruchach i dużym obciążeniu elektrycznym (światła, wentylatory, ogrzewanie szyb, siedzeń), alternator może nie nadążać z doładowaniem akumulatora, co prowadzi do jego stopniowego rozładowania. Jeśli po kilku dniach użytkowania auta z intensywnie włączonym ogrzewaniem szyb pojawiają się trudności z rozruchem, warto sprawdzić napięcie ładowania, stan przekaźników i czy ogrzewanie nie działa samoczynnie po zgaszeniu silnika. W razie wątpliwości należy odłączyć bezpiecznik ogrzewania szyb i obserwować, czy problem ustępuje.