Asystent hamowania awaryjnego (AEB, AEBS) w nowoczesnych pojazdach coraz częściej współpracuje nie tylko z tradycyjnymi czujnikami radarowymi i ultradźwiękami, lecz również z systemem kamer 360 stopni. Zintegrowana kamera zapewnia panoramiczny widok otoczenia wokół samochodu i pozwala na bieżące analizowanie sytuacji nie tylko przed pojazdem, ale i z boków czy przy manewrach cofania. Asystent hamowania może korzystać z informacji z kamery 360 do wykrywania pieszych, rowerzystów, przeszkód statycznych i dynamicznych, a także do rozpoznawania stref niebezpiecznych podczas manewrów parkowania i wyjazdu z miejsc o ograniczonej widoczności. Najbardziej zaawansowane układy przetwarzają złożony obraz z kilku kamer na siatkę otoczenia, tworząc wirtualną mapę ryzyka wokół całego pojazdu. Dzięki temu auto jest w stanie automatycznie zahamować nie tylko podczas jazdy do przodu, ale i przy cofaniu, bocznych manewrach czy na parkingu, gdy klasyczny czujnik nie byłby wystarczający. Ostateczna skuteczność zależy od kalibracji systemu, czystości soczewek, sprawności sieci CAN i aktualności oprogramowania, które łączy funkcje kamer i radaru w jeden zintegrowany system bezpieczeństwa.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy asystent hamowania współpracuje z kamerą 360