System SRS (Supplementary Restraint System), czyli układ poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa, jest jednym z kluczowych elementów bezpieczeństwa biernego w każdym nowoczesnym samochodzie. Jego sprawność jest weryfikowana podczas obowiązkowego badania technicznego pojazdu. Jeśli na desce rozdzielczej świeci się kontrolka SRS lub komputer diagnostyczny wykryje błąd w tym systemie, auto nie przejdzie przeglądu technicznego. Wynika to z faktu, że niesprawny system SRS oznacza brak pewności, czy poduszki powietrzne i napinacze pasów zadziałają podczas wypadku. Diagnosta ma obowiązek odnotować usterkę w protokole i wydać negatywny wynik badania technicznego. W praktyce oznacza to, że kierowca musi usunąć przyczynę błędu – może to być uszkodzony czujnik, przepalony bezpiecznik, problem z wiązką elektryczną lub sterownikiem – a następnie ponownie zgłosić pojazd do przeglądu. Dopiero po wykasowaniu błędu i potwierdzeniu sprawności systemu SRS auto uzyska pozytywny wynik badania i będzie mogło legalnie poruszać się po drogach.