Awaria koła zamachowego, zwłaszcza dwumasowego, bardzo często daje objawy łudząco podobne do uszkodzeń innych elementów układu napędowego. Do najczęstszych symptomów należą: trudności z uruchomieniem silnika, metaliczne stuki i hałasy przy włączaniu lub wyłączaniu silnika, drgania na biegu jałowym, szarpanie podczas ruszania i przyspieszania, a także problemy z płynnym wrzucaniem biegów. Często pojawia się także zapach spalenizny, wibracje całego nadwozia oraz charakterystyczne „zawieszanie się” silnika przy zmianie obciążenia. Objawy te mogą być mylone z awarią sprzęgła, skrzyni biegów, przegubów czy nawet poduszek silnika. W praktyce, jeśli pojawiają się drgania i hałas z okolic skrzyni biegów, a jednocześnie występują trudności z płynnym przekazywaniem napędu, warto w pierwszej kolejności sprawdzić stan koła zamachowego. Szybka diagnostyka pozwala uniknąć kosztownych napraw i dalszych uszkodzeń innych podzespołów.