Błędny montaż świecy zapłonowej to bardzo częsta przyczyna jej uszkodzenia, w tym pęknięcia izolatora ceramicznego lub gwintu. Najczęstszym błędem jest zbyt mocne dokręcenie świecy, które powoduje przeciążenie delikatnej ceramiki i prowadzi do mikropęknięć, a w skrajnych przypadkach do całkowitego pęknięcia izolatora. Zbyt słabe dokręcenie skutkuje nieszczelnością, wibracjami i luzowaniem się świecy, co również może prowadzić do uszkodzeń mechanicznych. Innym błędem jest montaż świecy z zabrudzonym lub uszkodzonym gwintem – opiłki, piasek lub resztki starej świecy powodują nierównomierne rozłożenie siły podczas dokręcania i mogą prowadzić do pęknięcia gwintu zarówno w świecy, jak i w głowicy. Montaż świecy o niewłaściwej długości gwintu sprawia, że jej część wystaje do komory spalania, gdzie jest narażona na uderzenia tłoka i ekstremalne temperatury, co sprzyja pękaniu. Pęknięta świeca nie tylko przestaje działać, ale jej fragmenty mogą dostać się do cylindra, powodując poważne uszkodzenia tłoka, zaworów i głowicy. Aby uniknąć takich problemów, należy zawsze stosować klucz dynamometryczny, dokręcać świece z odpowiednią siłą, dbać o czystość gwintu i stosować świece zalecane przez producenta pojazdu.