Moduł komfortu to elektroniczne centrum zarządzania wieloma funkcjami pojazdu, takimi jak elektryczne szyby, lusterka, centralny zamek, podgrzewanie foteli czy oświetlenie wnętrza. Jego prawidłowe działanie zależy od stałego i stabilnego zasilania. Brak napięcia w kabinie, spowodowany na przykład rozładowaniem akumulatora, przepaleniem bezpiecznika, uszkodzeniem przewodów lub awarią alternatora, może prowadzić do zablokowania modułu komfortu. W praktyce objawia się to całkowitym brakiem reakcji na polecenia z przycisków, niedziałającymi szybami, zamkami, lusterkami czy oświetleniem wnętrza. W nowoczesnych samochodach moduł komfortu wyposażony jest w zabezpieczenia, które w przypadku zaniku napięcia przechodzą w tryb awaryjny lub całkowicie się wyłączają, aby chronić elektronikę przed uszkodzeniem. Po przywróceniu zasilania moduł może wymagać ponownej inicjalizacji, resetu lub kalibracji, aby przywrócić pełną funkcjonalność wszystkich systemów. W niektórych przypadkach konieczne jest odłączenie akumulatora na kilka minut lub użycie komputera diagnostycznego do skasowania błędów i przywrócenia komunikacji z innymi modułami pojazdu. Brak napięcia w kabinie może również prowadzić do utraty zapisanych ustawień w pamięci modułu komfortu – po ponownym podłączeniu zasilania konieczne może być ponowne zaprogramowanie pozycji szyb, foteli, lusterek czy preferencji użytkownika. Regularna kontrola stanu akumulatora, bezpieczników i instalacji elektrycznej pozwala uniknąć problemów z zasilaniem i zapewnia sprawne działanie wszystkich funkcji komfortu w samochodzie. kategoria „Systemy wspomagania i komfortu”.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Czy brak napięcia w kabinie może zablokować moduł komfortu?