Czujnik kolizyjny (zderzeniowy) jest jednym z kluczowych detektorów przekazujących informacje o zderzeniach do centralki SRS. W większości przypadków, szczególnie w klasycznych konstrukcjach, czujnik ten nie wymaga kodowania – po podłączeniu do fabrycznej wiązki system rozpoznaje nowy element, jeżeli jest on poprawny i sprawny, bez dodatkowych procedur adaptacji. W nowszych autach (szczególnie marek premium, np. Audi, BMW, Mercedes) sterowanie rozpoznaje numer seryjny i wersję oprogramowania czujnika – taki sensor po wymianie lub naprawie musi być „przypisany” do sterownika, co wykonuje się komputerem serwisowym (VCDS, ISTA, Tech2). Odpowiedni wpis w pamięci SRS gwarantuje poprawną komunikację, monitorowanie stanu i reakcję na błędy. Brak kodowania niekiedy skutkuje błędem na desce i nieaktywną poduszką, mimo poprawnego podłączenia fizycznego. Przed montażem należy sprawdzić instrukcję techniczną dla konkretnego modelu auta oraz stosować wyłącznie oryginalne sensory. Po każdej wymianie czujnika zawsze wykonujemy odczyt/kasowanie błędów SRS i test funkcjonalności poduszek!