Czy czujnik skrętu kierownicy może się rozkalibrować?

Czujnik skrętu kierownicy to element systemów bezpieczeństwa, takich jak ESP czy wspomaganie kierownicy. Może się rozkalibrować po naprawach układu kierowniczego, wymianie czujnika, regulacji geometrii lub odłączeniu akumulatora. Objawami rozkalibrowania są błędy w komputerze, zapalona kontrolka ESP, nierówna praca wspomagania lub nieprawidłowe działanie systemów stabilizacji. W przypadku podejrzenia rozkalibrowania konieczna jest kalibracja czujnika za pomocą komputera diagnostycznego. Regularna kontrola i prawidłowy montaż elementów układu kierowniczego pozwalają uniknąć problemów z czujnikiem skrętu.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: