System Lane Assist, czyli asystent utrzymania pasa ruchu, to przede wszystkim układ kamer umieszczonych przy szybie przedniej. Jednak w nowoczesnych autach coraz częściej łączy się on z czujnikami ultradźwiękowymi, radarami i sensorami umieszczonymi w zderzakach – zwłaszcza w systemach realizujących jazdę półautonomiczną i funkcje Lane Centering. Czujniki zderzaka mogą dostarczać dodatkowych informacji o położeniu pojazdu względem innych uczestników ruchu, barier oraz elementów infrastruktury i poprawiać algorytmy predykcji toru. Jeśli czujniki zostaną zabrudzone, uszkodzone w wyniku kolizji lub zamontowane niezgodnie z założeniami producenta (inna geometria zderzaka, zamienniki bez homologacji, przesunięcia względem osi auta), system Lane Assist może działać nieprawidłowo: generować fałszywe ostrzeżenia, „zawężać” strefy pracy lub nieprawidłowo korygować tor jazdy. W autach premium Lane Assist aktywnie korzysta z danych z wielu sensorów – przykładowo przy wyprzedzaniu lub omijaniu przeszkody system łączy obraz z kamery z informacjami z radarów zderzaka, by przewidzieć ruch innych pojazdów i dobrać odpowiednią strategię reakcji. Po każdej wymianie lub naprawie zderzaka, kalibracji radarów i czujników wskazana jest synchronizacja danych oraz test drogowy Lane Assist i innych asystentów. Podsumowując: czujniki w zderzaku istotnie wpływają na precyzję i szybkość działania Lane Assist, zwłaszcza w warunkach niejednoznacznych na drodze.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy czujniki w zderzaku mają wpływ na Lane Assist