Czyszczenie układu SCR może być skuteczną metodą przywrócenia sprawności systemu w przypadku pojawienia się błędów związanych z czujnikami NOx, jednak skuteczność tej procedury zależy od przyczyny problemu. Błędy NOx najczęściej wynikają z zanieczyszczenia lub zużycia czujników, krystalizacji AdBlue w wtryskiwaczu, osadów w przewodach lub uszkodzenia katalizatora SCR. Czyszczenie układu polega na przepłukaniu przewodów, wtryskiwacza i pompy AdBlue specjalistycznymi preparatami, które rozpuszczają kryształy mocznika i usuwają osady. W niektórych przypadkach konieczne jest także wyczyszczenie lub wymiana czujnika NOx, który mógł zostać zanieczyszczony spalinami lub osadami z AdBlue. Czyszczenie układu SCR może usunąć błędy związane z niedrożnością przewodów, zablokowanym wtryskiwaczem czy częściowym zanieczyszczeniem katalizatora, przywracając prawidłową pracę systemu i redukując emisję NOx. Jednak jeśli przyczyną błędów jest trwałe uszkodzenie czujnika NOx, awaria pompy lub zużycie katalizatora, samo czyszczenie nie wystarczy – konieczna będzie wymiana uszkodzonych elementów i skasowanie błędów komputerem diagnostycznym. Regularne stosowanie wysokiej jakości AdBlue, unikanie długotrwałej jazdy z niskim poziomem płynu i okresowa diagnostyka układu SCR to najlepsze sposoby na zapobieganie problemom z błędami NOx. Czyszczenie układu warto powierzyć specjalistom, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami i preparatami, by uniknąć uszkodzenia delikatnych komponentów SCR.