Tak, diagnostyka komputerowa stanowi podstawowy sposób wykrywania problemów z systemami asystentów jazdy (AEB, ACC, Lane Assist, BSM, TSR i pokrewne). Za pomocą interfejsów serwisowych (VCDS, ODIS, ISTA, GDS, Diagbox) możliwe jest szybkie odczytanie aktywnych i zapisanych w historii błędów – zarówno tych związanych ze sterowaniem elektroniką jak i komunikacją CAN (np. brak sygnału, złe parametry sensoryczne, niesprawność czujnika). Diagnostyka pokazuje zarówno problem sprzętowy (niedostępność radaru, kamery, awaria przekaźnika, przerwa w obwodzie), jak i błędy miękkie (brak kalibracji po wymianie szyby, niewłaściwe kodowanie, awarie oprogramowania po aktualizacji). Systemy komputerowe pozwalają również na obserwację danych „na żywo” – prędkości wykrywanych obiektów, odległości od przeszkód, statusu kamer i radarów w czasie jazdy. Diagnostyka komputerowa jest wymagana zwłaszcza po naprawach, wymianach zderzaków czy kolizjach, by zagwarantować powrót wszystkich funkcji do pełnej sprawności. W połączeniu z przeglądem mechanicznym i testem drogowym pozwala stworzyć pełen obraz pracy systemów bezpieczeństwa aktywnego.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy diagnostyka komputerowa wykryje problemy z asystentami