Funkcja automatycznego domykania wszystkich szyb po zamknięciu auta z pilota lub przytrzymaniu kluczyka w pozycji zamykania to dziś standard w pojazdach średniej i wyższej klasy. Aktywowanie jej w każdej marce jest jednak uzależnione od kilku czynników: obecności silników szyb z funkcją komfortowego sterowania, właściwego modułu komfortu oraz zgodnego oprogramowania sterownika. W autach, które nie miały fabrycznie tej funkcji, aktywacja często wymaga dołożenia dodatkowego modułu komfortu lub wymiany sterownika na bardziej zaawansowany wariant. W modelach z grupy VAG, BMW, Ford, Mercedes i wielu azjatyckich autach funkcję można aktywować komputerem serwisowym lub – w nowszych pojazdach – nawet przez oficjalną aplikację producenta. Sam mechanizm obsługuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisku zamykania na pilocie lub kluczyku. Niektóre tanie auta, auta dostawcze i pojazdy z rynku USA nie mają tej opcji nawet w najwyższych wersjach wyposażenia – wszystko zależy od rynku i specyfikacji. W starszych modelach za aktywację odpowiadały proste przekaźniki, w nowszych rozbudowane CAN/komfort modules – zawsze należy przed „dołożeniem” sprawdzić kompatybilność jednostek i w razie potrzeby skonsultować się z serwisem. Pamiętaj, że domykanie szyb można zaprogramować wyłącznie w autach z szybami elektrycznymi obsługiwanymi z centralnego sterownika drzwi.