Filtr DPF (Diesel Particulate Filter) może ulec szybkiemu zapchaniu po remoncie silnika, zwłaszcza jeśli podczas naprawy nie zachowano odpowiedniej czystości lub nowo zmontowany silnik przez pierwsze kilkaset kilometrów generuje zwiększoną ilość sadzy i oleju. Po remoncie, zanim pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe ułożą się prawidłowo, do komory spalania może przedostawać się więcej oleju, a proces spalania nie jest jeszcze w pełni efektywny. W efekcie do układu wydechowego trafia więcej cząstek stałych i niespalonego oleju, co przyspiesza zapełnianie filtra DPF. Objawami zapchania są spadek mocy, wzrost zużycia paliwa, pojawienie się kontrolki DPF lub check engine, a nawet wejście silnika w tryb awaryjny. Dodatkowo, jeśli po remoncie silnika nie przeprowadzono adaptacji lub wymuszonej regeneracji DPF, filtr może nie być w stanie samodzielnie się oczyścić. W skrajnych przypadkach konieczne jest czyszczenie lub wymiana filtra. Po remoncie silnika warto częściej monitorować stan DPF, korzystać z wysokiej jakości oleju niskopopiołowego i unikać krótkich tras, które utrudniają regenerację filtra.