Czy filtr DPF trzeba wymieniać?

Filtr DPF (cząstek stałych) jest elementem eksploatacyjnym i z czasem ulega zużyciu. Jego główną funkcją jest wyłapywanie sadzy ze spalin w silnikach diesla. W trakcie eksploatacji filtr podlega procesowi regeneracji, czyli wypalania zgromadzonej sadzy. Jednak z biegiem lat w DPF gromadzi się popiół, którego nie da się wypalić i który stopniowo zapycha filtr. Po przekroczeniu określonego przebiegu (najczęściej 150-250 tys. km) konieczna może być wymiana lub profesjonalne czyszczenie filtra. Zaniedbanie tej czynności prowadzi do spadku mocy, zwiększonego spalania i awarii silnika.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: