Tak, samochody hybrydowe są przystosowane do ładowania baterii trakcyjnej także podczas postoju. Jest to możliwe dzięki generatorowi wysokiego napięcia, który pozostaje połączony z silnikiem spalinowym – w sytuacji, gdy komputer sterujący uzna, że poziom naładowania akumulatora HV zbliża się do dolnej granicy lub rozładunek nastąpił szybciej niż standardowo (np. podczas długiego postoju w korku na światłach ze włączoną klimatyzacją), silnik spalinowy automatycznie się uruchamia i zasila generator, który doładowuje baterię. Zjawisko to najintensywniej obserwuje się w ruchu miejskim, podczas pracy klimatyzacji/ogrzewania na postoju, przy włączonych światłach czy systemach audio, a także wtedy, gdy napęd elektryczny został nadmiernie rozładowany krótką trasą lub serią przyspieszeń. Proces ładowania jest kontrolowany przez algorytmy BMS i uskuteczniany w zależności od aktualnych potrzeb energetycznych pojazdu oraz zapotrzebowania na komfort wewnętrzny. To jak długo silnik będzie pracował na postoju celem ładowania baterii zależy od wydajności systemu HV, kondycji ogniw, temperatury otoczenia i dostępności odbiorników prądu. Dzięki temu rozwiązaniu hybryda zawsze może kontynuować jazdę, nawet jeśli przez pewien czas nie poruszała się na silniku elektrycznym.