Samochód hybrydowy, choć w codziennej eksploatacji jest bardzo przyjazny dla użytkownika, wymaga odmiennego podejścia do serwisu niż klasyczne auto spalinowe. Kluczowa różnica polega na tym, że hybryda to układ złożony z wielu współpracujących systemów: silnika benzynowego lub diesla, silnika elektrycznego, baterii trakcyjnej, przekładni planetarnej i rozbudowanej elektroniki zarządzającej. Po pierwsze, w samochodach hybrydowych nieco rzadziej wymienia się tradycyjne elementy eksploatacyjne napędu spalinowego – np. klocki hamulcowe (dzięki rekuperacji), świece czy sprzęgła, ponieważ są one mniej obciążone przez regularne wsparcie silnika elektrycznego. Częstotliwość wymiany oleju silnikowego zależy od producenta i napędu – bywa, że interwały są dłuższe, jednak koszty samych przeglądów mogą być wyższe ze względu na specjalistyczne wymagania diagnostyki układów hybrydowych. W hybrydzie kluczowe znaczenie ma regularna kontrola stanu baterii – jej chłodzenia, napięcia, połączeń i wydajności. Obsługa baterii i komponentów wysokiego napięcia powinna być zawsze powierzana autoryzowanemu serwisowi z uprawnieniami do obsługi pojazdów HV. W wielu przypadkach wymagane są specjalne narzędzia, odzież ochronna i procedury bezpieczeństwa. Ponadto, hybrydy potrzebują szczególnej uwagi przy obsłudze układów klimatyzacji i wspomagania układów elektrycznych (wspomaganie kierownicy, elektryczna pompa wody itd.), które w hybrydzie są często oddzielne od napędu spalinowego. W przypadku usterek diagnostyka wymaga dokładnego czytania błędów sterowników, a ewentualne naprawy wiązać się mogą z koniecznością wymiany kosztownych modułów. Poza tym typowym elementem obsługi jest przegląd układu chłodzenia baterii i komputera, weryfikacja szczelności przewodów HV oraz czyszczenie filtrów powietrza i nawiewów do układów bateryjnych. Podsumowując, hybryda wymaga nie tylko klasycznego serwisu układu spalinowego, ale też szczegółowej kontroli podzespołów wysokiego napięcia, specjalistycznej diagnostyki i większej wiedzy serwisantów – co czyni serwis droższym, ale często rzadszym dzięki wolniejszemu zużyciu niektórych komponentów.