Silniki elektrycznych szyb to elementy, które odpowiadają za precyzyjne podnoszenie i opuszczanie szyb w samochodzie. Współczesne pojazdy wyposażone są w systemy automatycznego domykania i funkcje anti-pinch, które wymagają dokładnej kalibracji po każdej ingerencji w układ – na przykład po wymianie silnika, podnośnika lub odłączeniu akumulatora. Kalibracja silnika szyb polega na nauczeniu sterownika położeń krańcowych – czyli miejsc, w których szyba jest całkowicie zamknięta lub otwarta. Bez tej procedury system może nie działać prawidłowo, a funkcje automatyczne mogą być niedostępne lub działać nieprecyzyjnie. Najczęściej kalibrację przeprowadza się według określonej procedury: należy włączyć zapłon, całkowicie opuścić szybę, przytrzymując przycisk przez kilka sekund po osiągnięciu dolnego położenia, a następnie podnieść szybę do końca, również trzymając przycisk przez kilka sekund po zamknięciu. W niektórych samochodach procedurę tę powtarza się dla każdej szyby osobno. Po prawidłowym wykonaniu kalibracji sterownik zapisuje nowe położenia krańcowe i przywraca pełną funkcjonalność szyb, w tym tryb automatyczny i funkcję anti-pinch. W przypadku problemów z kalibracją lub braku reakcji szyb zaleca się sprawdzenie bezpieczników, przewodów oraz ewentualne użycie komputera diagnostycznego do resetowania błędów i przeprowadzenia adaptacji. W nowoczesnych pojazdach, gdzie sterowanie szybami odbywa się przez magistralę CAN, kalibracja może wymagać użycia specjalistycznego oprogramowania serwisowego. Regularne wykonywanie kalibracji po naprawach i wymianach elementów układu szyb zapewnia ich prawidłowe działanie i bezpieczeństwo użytkowania. kategoria „Systemy wspomagania i komfortu”.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Czy istnieje sposób kalibracji silnika szyb elektrycznych?