Czy jazda w korku aktywuje wszystkie asystenty

Jazda w korku uruchamia określony zestaw asystentów jazdy, typowych dla niskich prędkości oraz warunków miejskich. Najczęściej działają: adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, Traffic Jam Assist (automatyczne ruszanie, hamowanie), asystent ostrzegania przed kolizją (AEB w zakresie niskich prędkości), a także czujniki parkowania oraz systemy monitorowania martwego pola. Asystent pasa ruchu, o ile włączony, zwykle ma obniżoną czułość lub przechodzi w tryb ostrzegania (linie częściej są niewidoczne lub zatarte w korkach), a funkcje pełnego autonomicznego prowadzenia są aktywne tylko w nowych autach premium. Częściowo lub całkowicie nieaktywny w korku pozostaje system rozpoznawania znaków poziomych, predykcyjny tempomat oraz asystent utrzymania środka pasa (Lane Centering), których algorytmy są przeznaczone przede wszystkim do wyższych prędkości i dróg szybkiego ruchu. Większość współczesnych systemów automatycznie rozpoznaje tryb jazdy w korku – przełączają się w niej na inne strategie bezpieczeństwa, np. wcześniejsze ostrzeganie o hamującym poprzedniku i szybkie ruszanie po wznowieniu ruchu.