Każdy radar przeznaczony do współpracy z systemami tempomatu adaptacyjnego (ACC), asystentami hamowania, monitorami martwego pola czy systemami ostrzegania przed kolizją jest elementem o bardzo rygorystycznej specyfikacji. W przypadku konieczności wymiany radaru – czy to na skutek kolizji, awarii, czy modernizacji pojazdu – jego kalibracja jest procedurą obowiązkową. W praktyce niemal każdy radar, czy to oryginalny, czy nowy zamiennik renomowanego producenta, posiada dedykowane procedury kalibracji. Kalibracja pozwala zapisać w sterowniku pojazdu nowe parametry położenia, kąta, zasięgu i – co najważniejsze – fizycznego punktu fiksacji układu w przestrzeni. Proces ten wymaga nie tylko precyzyjnego mocowania, ale i stosowania zestawu narzędzi (tablice, targety, precyzyjne miarki), a coraz częściej komputerowych procedur serwisowych przeznaczonych dla modelu samochodu i oprogramowania jego producenta. W autach klasy premium bez właściwej kalibracji radar może powodować zarówno fałszywe alarmy, jak i niebezpieczne „ślepe strefy”, w których nie wykrywa przeszkód. Trzeba pamiętać, że kalibracja po wymianie jest niezbędna zarówno dla radarów używanych w ACC (kierunkowych, dalekiego zasięgu), jak i bocznych (martwe pole, pomoc przy wyjeździe z miejsca parkingowego). Ważne, by radar pochodził z wiarygodnego źródła – tanie zamienniki niewiadomego pochodzenia mogą być niezgodne z wymaganiami lub nie pozwolić na skuteczną kalibrację. System wykryje każdy błąd parametrów i „nie przepuści” pojazdu do ruchu, jeśli dane sesji nie będą spójne z wymaganiami producenta. Kalibracja musi być zawsze potwierdzona testem drogowym i finalnym odczytem błędów w serwisie.