Kompresor mechaniczny to urządzenie znacząco poprawiające osiągi silnika, ale przez ingerencję w naturalny układ napędowy jednostki może mieć wpływ na inne elementy — w tym na rozrząd. Każdy silnik, zarówno wolnossący, jak i doładowany, opiera się na precyzyjnie zestrojonym systemie rozrządu, którego zadaniem jest zsynchronizowanie pracy zaworów z ruchem tłoków. W przypadku układów doładowanych (kompresorem lub turbosprężarką) na elementy mechaniczne działają wyższe niż standardowo obciążenia. Kompresor z reguły napędzany jest paskiem od wału korbowego lub rozrządu (rzadziej łańcuchem). Obecność tej dodatkowej jednostki zwiększa całkowite zużycie mocy przez napęd, co oznacza, że pasek lub łańcuch musi przenosić nie tylko siły generowane przez rozrząd, ale również moment potrzebny do napędzania kompresora. Największy wpływ ma to przy gwałtownych zmianach obrotów i podczas pełnego obciążenia silnika, gdy ciśnienie doładowania i sprężanie powietrza generują dodatkowe opory. Skutkiem jest istotnie szybsze zużycie paska (lub łańcucha), jego napinacza oraz rolek. Zwiększone napięcia mogą powodować mikropęknięcia, przyspieszać starzenie się gumy i fragmentację materiału paska. Wyższe obciążenie cieplne i mechaniczne przyspiesza także zużycie napinaczy, rolek prowadzących i elementów tłumiących drgania. Silnik z kompresorem wymaga więc dokładniejszego serwisu: częstsze kontrole stanu rozrządu, wymiana paska co 40-60 tys. km lub nawet częściej, jeśli producent to zaleca. W niektórych nowoczesnych układach zaleca się wymianę kompletnego zestawu wraz z napinaczem i rolkami. Dla silników z fabrycznym kompresorem producenci przewidują zwykle mocniejsze paski oraz elementy rozrządu dostosowane do wyższych obciążeń. Warto zaznaczyć, że rozrząd w jednostce z doładowaniem powinien być serwisowany wyłącznie częściami premium, a stosowanie tanich zamienników jest znacznie bardziej ryzykowne niż w autach wolnossących. Nieprzestrzeganie zaleceń serwisowych w przypadku silnika z kompresorem może skończyć się bardzo drogą awarią, dlatego jednym z najważniejszych punktów obsługi jest ciągła kontrola stanu rozrządu, regularna wymiana pasków, rolek i napinaczy.