Ładowarka do motocykla zazwyczaj jest przeznaczona do akumulatorów o mniejszej pojemności i niższym prądzie ładowania niż te stosowane w samochodach osobowych. Motocyklowe akumulatory mają pojemność rzędu 4–12 Ah, podczas gdy samochodowe najczęściej 45–100 Ah. Ładowarka motocyklowa podaje prąd ładowania na poziomie 0,5–2 A, co oznacza, że naładowanie dużego akumulatora samochodowego może zająć bardzo dużo czasu lub być niemożliwe do pełnego naładowania. W przypadku akumulatorów samochodowych zaleca się stosowanie ładowarek o prądzie ładowania minimum 4–6 A, najlepiej z funkcją automatycznego doboru parametrów. Użycie ładowarki motocyklowej do podtrzymywania napięcia w aucie przez dłuższy postój jest możliwe, ale nie sprawdzi się przy głęboko rozładowanej baterii. Dodatkowo, niektóre ładowarki motocyklowe nie są przystosowane do obsługi akumulatorów typu AGM czy EFB, które wymagają wyższych napięć ładowania. Zawsze należy sprawdzić specyfikację ładowarki i akumulatora przed podłączeniem. W razie wątpliwości lepiej zainwestować w uniwersalną ładowarkę mikroprocesorową przeznaczoną do samochodów.