Aktualizacja oprogramowania baterii trakcyjnej w samochodzie hybrydowym staje się coraz częściej tematem zainteresowania zarówno kierowców, jak i serwisów specjalistycznych. Nowoczesne baterie HV posiadają własne sterowniki – Battery Management System (BMS) – które odpowiadają za monitorowanie napięć, temperatur oraz strategii ładowania i balansowania ogniw. Producenci regularnie publikują nowe wersje firmware’u poprawiające algorytmy zarządzania energią, adaptując je do zidentyfikowanych problemów eksploatacyjnych, poprawiając ochronę przed przeładowaniami, optymalizując korzystanie z głębokich cykli czy nawet ograniczając degradację ogniw w specyficznych warunkach klimatycznych. Aktualizacja jest technicznie możliwa, jednak wymaga użycia dedykowanych narzędzi serwisowych producenta, specjalnych plików firmware oraz dostępu do serwisowej bazy danych. Samodzielnie, bez uprawnień i autoryzacji, nie da się wykonać bezpiecznej aktualizacji – wykonuje ją wyłącznie autoryzowany serwis. Efekty poprawnie przeprowadzonej aktualizacji mogą być widoczne w postaci lepszej trwałości baterii, bardziej stabilnego wskaźnika naładowania czy eliminacji wcześniejszych komunikatów błędów. W wyjątkowych przypadkach aktualizacja eliminuje także charakterystyczne „skoki” napięcia na poszczególnych celach lub umożliwia współpracę z nowym typem ładowarki/oprogramowania pojazdu. Warto dodać, że pojazdy sprowadzane z innych rynków lub po poważnych naprawach powinny mieć sprawdzoną wersję firmware’u pod kątem zgodności z europejskimi normami eksploatacji i bezpieczeństwa.