Wymiana wału napędowego w pojazdach AWD/4×4 często budzi pytania o konieczność demontażu dodatkowych podzespołów, takich jak tłumiki czy elementy wydechu. Odpowiedź zależy od konkretnego modelu samochodu oraz układu konstrukcji podwozia, ale w sporej części samochodów wymiana wału bez zdejmowania tłumików jest bardzo utrudniona lub wręcz niemożliwa. Wał napędowy przebiega zawsze w osi pojazdu pod podłogą, przechodząc nad lub pod elementami układu wydechowego. W niektórych autach (głównie klasycznych terenówkach lub starszych SUV-ach) tłumik i rury wydechowe są poprowadzone tak, że po zluzowaniu mocowań możliwe jest „przesunięcie” elementów wydechu i wyjęcie wału, ale zwykle bezpieczniej i wygodniej jest całkowicie zdemontować część wydechu na odcinku od katalizatora lub środkowego tłumika w tył. Nowoczesne SUV-y i crossovery, szczególnie z mocno rozbudowanym systemem katalizatorów i filtrów DPF, wymagają niemal zawsze demontażu przynajmniej końcowego tłumika, aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca do wyjęcia wału (szczególnie dwuczęściowych lub z podporą centralną). Próby „przeciśnięcia” wału nad/obok tłumików grożą uszkodzeniem zarówno przewodów, jak i elementów zawieszenia czy mocowań gumowych. Zawsze należy kierować się instrukcją producenta pojazdu oraz – w razie wątpliwości – zlecić usługę warsztatowi mającemu doświadczenie w pracach przy układach AWD.