Czy możliwe jest chwilowe zwiększenie prędkości przy aktywnym ograniczniku

Ogranicznik prędkości (Speed Limiter) jest zaprogramowany, by blokować przekroczenie zadanej przez kierowcę lub system wartości maksymalnej. Jednak we wszystkich nowoczesnych autach przewidziano możliwość „awaryjnego” lub doraźnego przekroczenia ustawionego limitu – np. w sytuacji zagrożenia, konieczności wyprzedzania lub szybkiej reakcji na drogę. Dzieje się to poprzez mocne dociśnięcie pedału gazu za charakterystyczny „klik” (tzw. funkcja kick-down). W momencie przełamania oporu elektronicznego ogranicznika komputer umożliwia tymczasowe zwiększenie prędkości powyżej nastawy – auto przyspiesza tak, jakby ogranicznik nie był aktywny, aż do momentu zwolnienia gazu lub wyłączenia trybu awaryjnego. Funkcję tę wdrożono z powodów bezpieczeństwa: kierowca musi mieć możliwość ucieczki/przyspieszenia w krytycznych sytuacjach. W pojazdach premium czasowe przekroczenie limitu może być sygnalizowane specjalnym komunikatem na wyświetlaczu, a komputer potem przywraca poprzedni limit. Funkcja kick-down działa niezależnie od tempomatu i przy domyślnych ustawieniach w większości aut nie jest dezaktywowana, jednak można ją wyłączyć przez kodowanie diagnostyczne przy specyficznych konfiguracjach pojazdu.