Montaż tempomatu w starszym aucie to temat cieszący się sporą popularnością, zwłaszcza wśród osób pokonujących długie dystanse lub chcących zwiększyć komfort podróży. Technicznie możliwe jest wdrożenie tempomatu do większości aut produkowanych po 1995 roku – zwłaszcza tych z elektronicznie sterowaną przepustnicą (tzw. drive-by-wire). W samochodach ze starszymi układami mechanicznymi montuje się tempomat uniwersalny, który ingeruje w linkę gazu lub podciśnieniowy układ pedału przyspieszenia (starsze Fordy, Ople, Japończyki z lat 90.). W nowych autach montaż jest znacznie prostszy – często wystarczy zmiana dźwigni, aktywacja funkcji w komputerze sterującym lub dokupienie oryginalnych (lub homologowanych zamiennych) wiązek i przełączników. Należy pamiętać, że najważniejsze jest dopasowanie systemu do specyfiki pojazdu i zgodność elektryczna (w przeciwnym razie mogą pojawić się problemy z immobilizerem, abs czy układem CAN). Montaż zawsze powinien być przeprowadzony przez doświadczonego elektryka, a po montażu wymagana jest próba drogowa i kontrola poprawności działania – zarówno pod kątem komfortu, jak i bezpieczeństwa. Warto także sprawdzić dopuszczenie zamontowanego tempomatu w przepisach krajowych i ewentualną konieczność rejestracji zmian w wydziale komunikacji.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy możliwy jest montaż tempomatu w starszym aucie