Inwerter stanowi serce każdego napędu hybrydowego – odpowiada za zamianę prądu stałego z baterii HV na prąd przemienny zasilający silnik trakcyjny oraz za rekuperację energii do baterii. Odłączenie inwertera praktycznie uniemożliwia poprawną pracę napędu hybrydowego. Bez sprawnego inwertera napęd elektryczny w ogóle nie działa – nie można korzystać ze wsparcia elektrycznego przy ruszaniu, przyspieszaniu ani podczas jazdy z wyłączonym silnikiem spalinowym. Co więcej, system hybrydowy wykrywa brak komunikacji z inwerterem jako poważny błąd (DTC P0A94, P0A1A i pokrewne), natychmiast przechodzi w tryb awaryjny i unieruchamia samochód. Auto często nie pozwala nawet na uruchomienie silnika spalinowego, bo system zarządzania energią baterii HV blokuje start ze względu na brak kontroli nad obwodem wysokiego napięcia. Reasumując – jazda hybrydą z odłączonym inwerterem jest niemożliwa, zarówno ze względów funkcjonalnych, jak i bezpieczeństwa. Każda awaria tego elementu wymaga natychmiastowej naprawy lub wymiany, a układu elektrycznego nie należy naprawiać samodzielnie bez doświadczenia i odpowiednich kwalifikacji (wysokie napięcia!).