Kodowanie parametrów systemów wspomagania – takich jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, AEB czy funkcje comfort assist – jest możliwe w większości nowoczesnych samochodów, choć dostępność tej opcji zależy od marki, modelu i wyposażenia pojazdu. Sam proces kodowania polega na zmianie fabrycznych ustawień w sterownikach (ECU/BCM) poprzez interfejs diagnostyczny OBD-II oraz specjalistyczne oprogramowanie (np. VCDS/VAG-COM, ISTA, DiagBox, Texa, Launch). Umożliwia to zmianę takich parametrów jak: czułość radaru, minimalny odstęp w ACC, działanie funkcji „auto-hold”, poziom korekty Lane Assist czy aktywacja/dezaktywacja systemów alarmowych i komfortowych. Producenci udostępniają w serwisach autoryzowanych możliwe do legalnego wprowadzenia zmiany (np. aktywacja funkcji domykania szyb, wydłużenie czasu podtrzymania świateł), jednak głębsze modyfikacje (np. zmiana działania AEB, rozszerzenie funkcjonalności asystenta jazdy czy wyłączenie monitoringu pasa) wymagają zaawansowanego sprzętu i nierzadko wiedzy koderskiej. Niewłaściwe kodowanie grozi błędami, ograniczeniem funkcji bezpieczeństwa lub nawet utratą gwarancji – w niektórych krajach jest też niezgodne z homologacją auta. Kodowanie parametrów wymaga nie tylko narzędzi, ale też znajomości procedur resetu i adaptacji czujników po modyfikacji.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy można kodować parametry systemów wspomagających