AdBlue jako płyn eksploatacyjny nie jest bezpośrednio podłączany do komputera diagnostycznego, jednak system SCR, w którym AdBlue jest wykorzystywane, jest w pełni monitorowany i kontrolowany przez elektronikę pojazdu, do której dostęp uzyskuje się właśnie za pomocą komputera diagnostycznego. Komputer diagnostyczny (np. poprzez złącze OBD-II) pozwala na: -Odczyt parametrów pracy systemu SCR– poziomu AdBlue w zbiorniku, temperatury płynu, ciśnienia w układzie, stanu pompy i wtryskiwacza. -Diagnostykę błędów– wykrywanie usterek czujników, pompy, wtryskiwacza, a także problemów z jakością lub ilością AdBlue. -Resetowanie błędów i komunikatów ostrzegawczych– po naprawie lub uzupełnieniu płynu. -Aktualizację oprogramowania sterownika SCR– co pozwala na poprawę działania systemu i eliminację znanych usterek. -Monitorowanie zużycia AdBlue– analiza zużycia w czasie rzeczywistym i przewidywanie konieczności uzupełnienia. Sam płyn AdBlue nie jest podłączany fizycznie do komputera diagnostycznego, ale wszystkie elementy układu, które go obsługują, są kontrolowane elektronicznie. Dzięki temu diagnostyka komputerowa jest kluczowym narzędziem w utrzymaniu sprawności systemu i szybkiej identyfikacji problemów. W praktyce, dostęp do danych SCR pozwala mechanikom na precyzyjną analizę stanu układu oraz efektywne przeprowadzanie napraw i konserwacji.