Błąd systemu SRS (Supplemental Restraint System), dotyczący poduszek powietrznych, napinaczy pasów lub innych kluczowych elementów bezpieczeństwa biernego, jest traktowany przez przepisy jako poważna nieprawidłowość wpływająca na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Podczas obowiązkowego przeglądu technicznego kontrolowana jest poprawność działania wszystkich układów samochodu, a zapalona kontrolka airbag/SRS jest dla diagnostyka sygnałem, że system bezpieczeństwa nie funkcjonuje prawidłowo. W świetle przepisów obowiązujących w Polsce (oraz w większości krajów UE), obecność błędu SRS podczas przeglądu skutkuje odmową pozytywnego wyniku badania technicznego. Kierujący otrzymuje wtedy wpis do dowodu rejestracyjnego o braku ważności badania, a pojazd nie zostaje dopuszczony do ruchu do czasu usunięcia usterki i ponownego, pozytywnego badania. Wynika to z faktu, że niesprawne poduszki powietrzne lub napinacze mogą nie zadziałać podczas wypadku, a tym samym samochód nie spełnia wymagań dotyczących bezpieczeństwa. W praktyce nawet chwilowy błąd (np. zapalona kontrolka po naprawie fotela lub akumulatora) musi być wykasowany, a prawidłowość działania systemu SRS potwierdzona przed przystąpieniem do badania. Diagnosta nie ma prawa przymknąć oka lub przeprowadzić „warunkowego” przeglądu — błąd poduszek to błąd krytyczny. Przepisy nie różnicują typów błędów SRS (stały/błąd chwilowy/przeterminowany sterownik): każdy zapisany błąd traktowany jest jako zagrożenie. Podsumowując, z „zapalonym” airbagiem lub błędem napinaczy nie przejdziesz przeglądu — konieczne jest usunięcie usterki i skasowanie kodu, inaczej Twój samochód zostanie wyłączony z eksploatacji.