System SRS (Supplemental Restraint System – poduszki, napinacze, sensory airbag) zaprojektowany jest do ochrony pasażerów w ruchu drogowym i z założenia nie przewiduje trwałego wyłączania. Jednak jazda torowa, szczególnie na wysokim poziomie wyczynu, często wymaga czasowej dezaktywacji SRS: wystrzelenie poduszki lub niezamierzone napięcie pasów może stanowić zagrożenie dla kierowcy w kombinezonie, z kaskiem lub uprzężą sportową 4/6-punktową. W samochodach seryjnych wyłączenie systemu możliwe jest poprzez fizyczne odłączenie/wyjęcie bezpieczników SRS, wypięcie sterownika lub wpisanie konfiguracji „track mode” (jeśli pojazd fabrycznie oferuje). W niektórych modelach montuje się oporniki symulujące obecność urządzenia, kasując błędy z deski rozdzielczej. Należy pamiętać, że dezaktywacja SRS wiąże się z utratą homologacji drogowej i odpowiedzialnością prawną w razie użytkowania pojazdu na drogach publicznych, a w trakcie jazdy torowej naraża kierowcę i pasażera na wyższe ryzyko przy kolizji. Najlepiej powierzyć taką operację fachowemu serwisowi motorsportowemu, który zapewni, że po torze auto spełnia odpowiednie regulaminy (np. FIA, PZMot., TUV) oraz umożliwi późniejsze pełne przywrócenie systemu do użytkowania drogowego. Po torowej jeździe należy przeprowadzić test i ewentualne adaptacje przywracające pełną funkcjonalność SRS.