Filtr oleju w układzie Haldex pełni bardzo ważną funkcję – usuwa zanieczyszczenia i opiłki powstające podczas pracy sprzęgła wielotarczowego i pompy hydraulicznej. Wymiana filtra jest integralnym elementem serwisu Haldexa i przy każdej wymianie oleju powinna być przeprowadzana razem z uzupełnieniem płynu. W praktyce istnieje możliwość wymiany samego filtra bez konieczności wymiany całego oleju – na przykład gdy filtr jest bardzo zanieczyszczony lub w ramach przeglądu diagnostycznego wykryto jego niewłaściwe działanie. Jednak producenci zdecydowanie rekomendują, aby wymiana oleju i filtra odbywała się jednocześnie – filtr bowiem gromadzi zanieczyszczenia w oleju, a nowy olej bez świeżego filtra może szybko się zabrudzić, skutkując uszkodzeniem pompy i sprzęgła. Niemożność samodzielnej wymiany filtra wynika czasami z konstrukcji – w nowych modelach jest on integralną częścią modułu Haldex, co wymaga rozebrania całości. W pojazdach starszych wymiana jest prostsza, jednak należy pamiętać o uzupełnieniu pojemności oleju i odpowietrzeniu układu. Niewłaściwa obsługa filtra i oleju jest jedną z głównych przyczyn awarii Haldexa; regularna wymiana poprawia efektywność sprzęgła i trwałość całego systemu napędu 4×4.