Rozważanie montażu napędu 4×4 w samochodzie z instalacją LPG to temat, który nurtuje wielu fanów pojazdów terenowych. Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby auto napędzane gazem miało napęd na cztery koła – pod względem mechanicznym oba rozwiązania funkcjonują niezależnie. W praktyce montaż napędu 4×4 do samochodu, który fabrycznie był wyposażony tylko w napęd na przód lub tył, wymaga jednak głębokiej ingerencji w konstrukcję pojazdu. Sam proces to nie tylko wymiana tylnego zawieszenia, dodanie wału napędowego, mostu czy przekładni, ale również przebudowa układu wydechowego oraz – w przypadku LPG – właściwe poprowadzenie przewodów gazowych i ewentualnej nowej lokalizacji zbiornika. Instalacja LPG, która jest już zamontowana, może komplikować prace – ważne, by przewody zasilające i wydechowe nie kolidowały z nowymi komponentami napędu. Dobre praktyki każą wykonać pełny przegląd instalacji gazowej po takim zabiegu i przeprowadzić ponowną legalizację (przegląd TDT) ze względu na zmiany konstrukcyjne samochodu. Największą przeszkodą mogą być formalności – zmiana rodzaju napędu często wymaga zgody producenta oraz wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Należy pamiętać, że założenie napędu 4×4 to poważna inwestycja, kosztująca często więcej niż zmiana pojazdu na oryginalnie wyposażony w taki układ. Dla miłośników off-roadu kluczowe będzie także profesjonalne podejście do bezpieczeństwa oraz wybór warsztatu mającego doświadczenie z podobnymi projektami. Zaletą LPG w 4×4 jest natomiast niższy koszt eksploatacji przy większym spalaniu, co dla osób, które dużo podróżują poza utwardzonymi drogami, może być wyraźnym plusem.