Możliwość zmiany parametrów działania tempomatu za pomocą komputera OBD (diagnostycznego) to coraz popularniejsza funkcja w nowoczesnych autach. Za pomocą profesjonalnych interfejsów OBD-II i dedykowanego oprogramowania (np. VCDS dla grupy VW, ISTA dla BMW, DiagBox dla Peugeot/Citroën) użytkownik lub serwis może dostosować szereg parametrów związanych z tempomatem – m.in. minimalną i maksymalną prędkość aktywacji, domyślny odstęp w ACC, sposób działania ogranicznika prędkości czy reakcję tempomatu na przyspieszanie i hamowanie. Oprogramowanie umożliwia również aktywację ukrytych funkcji (np. przycisków na kierownicy, zmiany trybu Stop&Go, personalizację alertów dźwiękowych lub blokowanie możliwości aktywacji ustawionych przez producenta limitów). Zmiany te powinny być jednak wykonywane przez osoby posiadające doświadczenie w diagnostyce auta, gdyż każda modyfikacja niesie ryzyko utraty gwarancji, błędów elektroniki czy pojawienia się komunikatów o niezgodności oprogramowania. Producenci zalecają zachowanie domyślnych parametrów, a wszelkie personalizacje wykonywać wyłącznie w autoryzowanych punktach serwisowych. Możliwość zmiany parametrów zależy od rocznika, wersji wyposażenia oraz rynku, na którym zarejestrowane jest auto – w niektórych krajach legalność takich modyfikacji jest ograniczona przepisami homologacyjnymi. Podsumowując, zmiany parametrów tempomatu przez OBD są możliwe i coraz popularniejsze, ale zawsze powinny być poprzedzone konsultacją z serwisem i diagostyką wpływu na bezpieczeństwo oraz systemy pokładowe pojazdu.
Strona główna Tempomaty i ograniczniki prędkości Czy można zmienić parametry działania tempomatu przez OBD