Błąd poduszki powietrznej (SRS) to sygnał ostrzegawczy, którego nie należy lekceważyć. W większości nowoczesnych samochodów reset kontrolki SRS bez użycia komputera diagnostycznego jest praktycznie niemożliwy. System SRS zapisuje błędy w pamięci sterownika i wymaga specjalistycznego sprzętu OBD2 do ich odczytania i skasowania. W starszych modelach aut możliwe jest czasami zresetowanie kontrolki przez odłączenie akumulatora na kilkanaście minut, jednak metoda ta nie zawsze jest skuteczna i nie rozwiązuje problemu, jeśli usterka nadal występuje. W nowszych pojazdach, po odłączeniu akumulatora, kontrolka SRS najczęściej zapala się ponownie po kilku cyklach uruchomienia silnika. Próby „oszukania” systemu przez montaż oporników lub zworek w miejsce poduszki są niezalecane i mogą prowadzić do poważnych konsekwencji – nieprawidłowego działania poduszek podczas wypadku lub uszkodzenia sterownika SRS. Najbezpieczniejszym i najskuteczniejszym sposobem jest diagnostyka komputerowa, która pozwala nie tylko skasować błąd, ale także zidentyfikować i naprawić przyczynę jego powstania. Po każdej naprawie systemu SRS zaleca się przeprowadzenie testu działania poduszek powietrznych i napinaczy pasów w profesjonalnym serwisie. Jazda z aktywnym błędem SRS to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.