Zakres działania ogranicznika prędkości to funkcja narzucona przez producenta pojazdu i uwarunkowana zarówno konstrukcją mechaniczną napędu, jak i parametrami oprogramowania sterującego. Ogranicznik prędkości (Speed Limiter) ustawiany jest z reguły w bezpiecznym zakresie dla danego modelu, wersji silnikowej, klasy pojazdu oraz obowiązujących przepisów. W praktyce, w samochodach z elektronicznym sterowaniem przepustnicą i komputerem pokładowym, zakres ogranicznika można zmienić wyłącznie poprzez modyfikację ustawień w sterowniku silnika (ECU) lub komputerze komfortu. W starszych autach z mechanicznym ogranicznikiem, zmiana parametrów wiąże się z poważną ingerencją mechaniczną (wymiana elementów, zmiana przełożeń). Modyfikacja elektronicznego zakresu bywa technicznie możliwa – np. w autach marek premium czy sportowych serwisy oferują usługi „odblokowania” ogranicznika po podłączeniu komputera diagnostycznego i odpowiedniej ingerencji w oprogramowanie. Trzeba się liczyć z konsekwencjami – utratą gwarancji, niezgodnością z przepisami ruchu drogowego czy ryzykiem uszkodzenia jednostki napędowej w razie przekroczenia bezpiecznego limitu. Wersje limitowane, np. na rynek niemiecki (wielkie limuzyny, auta sportowe), często posiadają „zablokowany” limiter, który można zdjąć wyłącznie oficjalnie przez producenta (za dopłatą). Z punktu widzenia bezpieczeństwa i prawa, niezalecaną opcją jest samodzielna ingerencja w działanie ogranicznika prędkości – w przypadku wypadku czy badania technicznego niezgodność parametrów może być powodem odmowy wypłaty odszkodowania lub wycofania pojazdu z ruchu drogowego. Zwiększenie zakresu działania ogranicznika jest możliwe, ale wymaga profesjonalnej ingerencji w elektronikę pojazdu, pełnej zgodności z przepisami i świadomego zaakceptowania ewentualnych skutków prawnych oraz gwarancyjnych.