Pojazdy z napędem 4×4 (AWD) wymagają szczególnej uwagi podczas ustawiania geometrii kół. Układy napędowe na cztery koła charakteryzują się innymi rozkładami masy, momentu obrotowego i niekiedy inną konstrukcją zawieszenia niż wersje FWD lub RWD. Z tego względu dobranie prawidłowej geometrii – zbieżności, pochylenia i wyprzedzenia kół – jest kluczowe nie tylko dla pewności prowadzenia, ale także dla trwałości elementów napędu i opon. W samochodach AWD bardzo ważne jest zachowanie identycznego ogumienia oraz równomierna wysokość bieżnika na wszystkich kołach: różnice potrafią generować mikroskopijne różnice prędkości obrotowych, co obciąża napęd i może prowadzić do jego przedwczesnego zużycia. Ustawienie geometrii w aucie 4×4 powinno być dostosowane do fabrycznych wytycznych producenta; niekiedy parametry różnią się od tych dla bliźniaczych modeli z napędem jednej osi – zwłaszcza gdy auto posiada regulacje wysokości zawieszenia, aktywne dyferencjały lub pneumatyczne sprzęgła osiowe. W segmentach aut terenowych i SUV bardzo ważna jest też korekta ustawień po intensywnej jeździe w terenie, z uwagi na ryzyko wybicia zawieszenia i zmiany geometrii. Prawidłowa geometria w napędach 4×4 gwarantuje równomierne rozłożenie sił pomiędzy koła, mniejsze zużycie mechanizmów, stabilność i bezpieczeństwo prowadzenia także na nierównych i trudnych nawierzchniach.