Czy nieoryginalny reflektor może nie pasować elektronicznie mimo tego samego kształtu?

Współczesne reflektory samochodowe to nie tylko obudowa i źródło światła, ale także zaawansowane układy elektroniczne, sterowniki, czujniki i moduły komunikujące się z komputerem pokładowym. Nawet jeśli nieoryginalny reflektor ma identyczny kształt i pasuje mechanicznie do nadwozia, może nie być w pełni kompatybilny elektronicznie z systemem pojazdu. Najczęstsze problemy to brak komunikacji z modułem sterującym, błędy w systemie diagnostycznym, nieprawidłowe działanie funkcji adaptacyjnych (np. dynamiczne doświetlanie, samopoziomowanie, Matrix LED), brak obsługi czujników lub niezgodność z systemem CAN. Nieoryginalny reflektor może nie posiadać odpowiedniego oprogramowania, innego typu złącza, niekompatybilnych sterowników lub brakuje w nim niektórych czujników wymaganych przez komputer auta. Objawy to pojawianie się komunikatów o awarii świateł, nieprawidłowa praca automatycznych funkcji, brak możliwości kalibracji lub kodowania, a nawet całkowity brak działania reflektora. W niektórych przypadkach nieoryginalny reflektor może powodować zakłócenia w pracy innych systemów elektronicznych pojazdu. Przed zakupem zamiennika należy zawsze sprawdzić, czy jest on homologowany, kompatybilny z elektroniką danego modelu auta i czy posiada wszystkie wymagane funkcje oraz złącza. Montaż nieoryginalnego reflektora warto powierzyć specjalistycznemu serwisowi, który przeprowadzi diagnostykę i ewentualną adaptację modułu do systemu pojazdu.