Czy nieszczelność przegubu może powodować zapach spalenizny?

Nieszczelność przegubu, objawiająca się pęknięciem lub zsunięciem się osłony (manżety), prowadzi do wycieku smaru, który może wydostawać się na gorące elementy układu napędowego lub hamulcowego. Jeśli smar z przegubu dostanie się na rozgrzaną tarczę hamulcową, zacisk lub inne części nagrzewające się podczas jazdy, może zacząć się przypalać, powodując charakterystyczny zapach spalenizny. Woń ta jest dość intensywna i łatwo wyczuwalna zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Dodatkowo, nieszczelność przegubu skutkuje szybkim zużyciem samego przegubu, co może prowadzić do powstawania dodatkowych hałasów, wibracji i dalszych uszkodzeń. Jeśli kierowca zauważy zapach spalenizny połączony z tłustymi śladami w okolicy koła, powinien natychmiast sprawdzić stan osłon przegubów i w razie potrzeby wymienić je oraz uzupełnić smar. Ignorowanie problemu grozi nie tylko awarią przegubu, ale też poważniejszymi uszkodzeniami układu napędowego lub hamulcowego.